Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
styl życia

Kiedy jest najlepszy czas na ćwiczenia – Najlepszy czas na ćwiczenia

Kiedy najlepiej jest ćwiczyć. Jaka pora dnia jest najlepsza na ćwiczenia. Z naszymi napiętymi harmonogramami, trudno jest znaleźć czas na ćwiczenia. Pomiędzy pracą, życiem towarzyskim i oglądaniem najnowszego programu telewizyjnego, może być trudno wcisnąć ćwiczenia, nawet jeśli wiemy, że są one niezbędne dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia.

 

Kiedy najlepiej jest ćwiczyć

 

Kiedy najlepiej jest ćwiczyć

 

Jednak być może pomogłoby, gdybyśmy wiedzieli, że jeśli chodzi o chodzenie na siłownię, ćwiczenie w określonych godzinach może pomóc zmaksymalizować nasze cele fitness. Więc dowiedzmy się: Która pora dnia jest najlepsza na ćwiczenia?

 

Powody, dla których warto ćwiczyć rano

 

Powody, dla których warto ćwiczyć rano

 

Z logistycznego punktu widzenia ćwiczenie rano ma wiele zalet.

Po pierwsze, będziesz miał trening zrobiony i skończony, zanim jeszcze zacznie się dzień. Dzięki temu zaczynasz dzień z endorfinami i dobrym samopoczuciem, że przed 9 rano osiągnąłeś coś, czego niektórzy nie osiągają w ciągu całego dnia. I to jest ogromny wzrost ego.

Dodatkowo, nie będziesz musiał się martwić o ćwiczenia późnym popołudniem lub wieczorem. To może być ulga, która pozostawi Ci czas na gotowanie obiadu, spotkanie z przyjaciółmi i zwykły relaks.

 

Korzyści płynące z ćwiczenia rano

 

Korzyści płynące z ćwiczenia rano

 

Pomysł na ćwiczenia z rana. Badania mówią, jak kobiety reagowały na jedzenie po ćwiczeniach z samego rana. Gdy uczestnicy – zarówno ci o zdrowej masie ciała, jak i ci otyli – ćwiczyli przez 45 minut, byli mniej rozproszeni przez smakowicie wyglądające zdjęcia jedzenia w porównaniu z sytuacją, gdy w ogóle nie ćwiczyli.

 

Po tej porannej aktywności, w dniach, w których uczestnicy ćwiczyli rano, ich aktywność fizyczna w ciągu dnia również wzrosła bardziej niż w dniach, w których nie ćwiczyli rano. Inne korzyści z pójścia na siłownię rano obejmują zwiększony metabolizm, co oznacza, że będziesz nadal spalać kalorie w ciągu dnia, jak je spożywać, a nie w nocy, kiedy śpisz.

 

Więcej powodów, by ćwiczyć rano? Badania sugerują, że rozkręcanie reżimu fitness wieczorem może zagrozić twojemu snu. Ćwiczenia zwiększają tętno i temperaturę ciała. Oznacza to, że późne nocne poty mogą utrudniać zdolność do zasypiania (
Dlaczego nie mogę zasnąć
) . Badania wykazały, że ćwiczenia o siódmej rano w porównaniu z późniejszym popołudniowym lub wieczornym treningiem mogą pomóc osobom uzyskać lepszą jakość snu.

 

Kolejnym argumentem przemawiającym za ćwiczeniem z samego rana jest to, że ćwicząc na pusty żołądek można spalić więcej tłuszczu. Ćwiczący mogą spalić do 20 procent więcej tkanki tłuszczowej, gdy uderzają w siłownię na pusty żołądek. To znacznie bardziej osiągalny wyczyn rano, przed śniadaniem, niż po całym dniu regularnego jedzenia!

Dlaczego warto ćwiczyć po południu lub w nocy

 

Dlaczego warto ćwiczyć po południu lub w nocy

 

Choć z pewnością wydaje się, że poranek to idealna pora na ćwiczenia. Zaplanowanie ćwiczeń po południu lub po godzinach pracy ma udowodnione korzyści. Jeśli zaplanujesz wieczorny trening, może to oznaczać dodatkowe wyspanie się rano. Ale są też inne korzyści!

Korzyści z ćwiczenia po południu lub wieczorem

 

Korzyści z ćwiczenia po południu lub wieczorem

 

Jedno z badań wykazało, że zdolność organizmu do wykonywania szczytów w godzinach popołudniowych. Temperatura ciała wzrasta w ciągu dnia, optymalizując funkcję i siłę mięśni, aktywność enzymów i wytrzymałość na wydajność.

Między 14. a 18. godzinę, temperatura twojego ciała jest najwyższa. Może to oznaczać ćwiczenie w oknie czasowym, w którym twoje ciało jest najbardziej gotowe, co potencjalnie sprawia, że jest to najbardziej efektywna pora dnia do ćwiczeń.

Dodatkowo wieczorem kinetyka poboru tlenu jest szybsza, co oznacza, że wolniej i efektywniej wykorzystujesz swoje zasoby niż rano. Ćwiczenie rano może również wymagać dodania dodatkowej rozgrzewki, która może odciągnąć Cię od skupienia się na treningu.

Argumentów przemawiających za treningiem w godzinach popołudniowych ciąg dalszy. Po południu  to czas, kiedy Twój czas reakcji jest najszybszy, co jest ważne dla ćwiczeń takich jak trening interwałowy o wysokiej intensywności lub szybki bieg na bieżni. Późne popołudnie to również czas, kiedy tętno i ciśnienie krwi są najniższe, co zmniejsza prawdopodobieństwo kontuzji, jednocześnie poprawiając wydajność. Jak przygotować się do maratonu – 10 porad maratończyka

Chociaż niektórzy mogą ostrzegać jednostki, że ćwiczenie w nocy może zakłócić twój sen, jedno badanie wykazało nawet, że ci, którzy podnosili ciężary wieczorem, mieli lepszą jakość snu i spali dłużej niż ci, którzy wykonali ten sam trening rano.

 

Więc Kiedy jest najlepszy czas na ćwiczenia? 

 

Kiedy najlepiej jest ćwiczyć
Kiedy najlepiej jest ćwiczyć

 

Która pora jest więc najlepsza? Choć ustalenia i badania naukowe wydają się być sprzeczne. Jedno jest pewne: ćwiczenia są ważne bez względu na porę dnia, o której je wykonujesz. Jak wybrać buty zimowe – 9 prawidłowych typów

 

Ważne jest, aby znaleźć czas, który działa dla Ciebie i pasuje do Twojego harmonogramu, a następnie trzymać się go. Jeśli będziesz przestrzegać schematu treningowego o tej samej porze każdego dnia, możesz osiągnąć większy sukces treningowy. A czyż nie to właśnie jest najważniejsze?

Podobné články

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button