Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
Bez kategorii

Co jeść przy cukrzycy, a czego unikać

Co jeść przy cukrzycy. Najlepsze i najgorsze pokarmy dla cukrzyków. Przy cukrzycy wybory żywieniowe mają duże znaczenie. Niektóre są lepsze od innych. Nic nie jest całkowicie zabronione. Nawet przedmioty, które można uznać za „najgorsze” mogą być okazjonalnymi smakołykami – w małych ilościach. Pod względem odżywczym jednak nie pomogą ci, a cukrzyca jest najłatwiejsza do opanowania, jeśli trzymasz się głównie „najlepszych” opcji.

 

Co jeść przy cukrzycy, a czego unikać

 

Co jeść przy cukrzycy, a czego unikać

 

Skrobia

 

Twój organizm potrzebuje węglowodanów. Jednak chcesz wybrać mądrze. Użyj tej listy jako przewodnika. Co jeść przy cukrzycy.

 

Najlepszy wybór

 

  • Zboża pełnoziarniste, takie jak brązowy ryż, płatki owsiane, komosa ryżowa, proso lub amarantus
  • Pieczone słodkie ziemniaki
  • Produkty pełnoziarniste bez (lub z niewielką ilością) dodatku cukru

 

Najgorsze wybory

 

  • Przetworzone zboża, takie jak biały ryż lub biała mąka
  • Zboża z małą ilością pełnych ziaren i dużą ilością cukru
  • Biały chleb
  • Frytki
  • smażone tortille z białej mąki

 

Warzywa

 

Warzywa

 

Ładuj się! Otrzymujesz błonnik i bardzo mało tłuszczu lub soli (chyba, że je dodasz).  Pamiętaj, że ziemniaki i kukurydza liczą się jako węglowodany.

 

Najlepszy wybór

 

  • Świeże warzywa, spożywane na surowo lub lekko gotowane na parze, pieczone lub grillowane
  • Zwykłe mrożone warzywa, łatwe do przygotowania na parze
  • Warzywa takie jak jarmuż, szpinak i rukola. Sałata lodowa nie jest tak wspaniała, ponieważ ma mało składników odżywczych.
  • Warzywa w puszkach o niskiej zawartości sodu lub niesolone
  • Wybierz różne kolory: ciemnozielony, czerwony lub pomarańczowy (pomyśl o marchewce lub czerwonej papryce), biały (cebula), a nawet fioletowy (bakłażan). Wytyczne amerykańskie z 2015 roku zalecają spożywanie 2,5 filiżanki warzyw dziennie.

 

Najgorsze wybory

 

  • Warzywa w puszkach z dużą ilością dodanego sodu
  • warzywa przygotowane z dużą ilością dodanego masła, sera lub sosu
  • Ogórki, jeśli trzeba ograniczyć sód. W przeciwnym razie ogórki są w porządku.
  • Kiszona kapusta z tego samego powodu co ogórki. Ogranicz je, jeśli masz wysokie ciśnienie krwi.

 

Owoce – co jeść przy cukrzycy

 

Dostarczają one węglowodanów, witamin, minerałów i błonnika. Większość z nich ma naturalnie niską zawartość tłuszczu i sodu. Zawierają one jednak zazwyczaj więcej węglowodanów niż warzywa.

 

Najlepszy wybór

 

  • Świeże owoce
  • Zwykłe mrożone owoce lub owoce konserwowane bez dodatku cukru
  • dżemy lub konserwy bez cukru lub o niskiej zawartości cukru
  • sos jabłkowy bez dodatku cukru

 

Najgorsze wybory

 

  • Owoce w puszkach o wysokiej zawartości syropu cukrowego
  • Kruche bułeczki z owocami
  • Zwykłe dżemy, marmolady i konfitury (chyba, że masz bardzo małą porcję)
  • Słodzony sos jabłkowy
  • Poncz owocowy, napoje owocowe, soki owocowe

 

Białko – Co jeść przy cukrzycy

 

Białko - Co jeść przy cukrzycy

 

Istnieje wiele opcji do wyboru, w tym wołowina, kurczak, ryby, wieprzowina, indyk, owoce morza, fasola, ser, jaja, orzechy i tofu.

 

Najlepszy wybór

 

  • Białka roślinne, takie jak fasola, orzechy, nasiona lub tofu
  • Ryby i owoce morza
  • Kurczak i inny drób (w miarę możliwości wybieraj mięso z piersi).
  • Jaja i niskotłuszczowe produkty mleczne
  • Jeśli jesz mięso, utrzymuj niską zawartość tłuszczu. Z drobiu usunąć skórę.
  • Włosy przetłuszczające się: 5 domowych sposobów

 

Spróbuj włączyć do swojej diety białka roślinne z fasoli, orzechów lub tofu, nawet jeśli nie jesteś wegetarianinem lub weganinem. Otrzymujesz składniki odżywcze i błonnik, których nie ma w produktach zwierzęcych.

 

Najgorsze opcje

 

  • Mięso smażone
  • Kawałki mięsa o większej zawartości tłuszczu, takie jak żeberka
  • Boczek wieprzowy
  • Sery zwykłe
  • Drób ze skórą
  • Ryba smażona
  • Smażone tofu
  • Fasola przygotowana na smalcu
  • Produkty mleczne
  • Utrzymuj niską zawartość tłuszczu. Jeśli chcesz się poczęstować, zjedz małą porcję.

 

Tuk

 

Najlepszy wybór

 

  • 1 % lub odtłuszczone mleko
  • jogurt niskotłuszczowy
  • niskotłuszczowy twaróg
  • Niskotłuszczowa lub beztłuszczowa kwaśna śmietana

 

Najgorsze wybory

 

  • Mleko pełne
  • Jogurt
  • Zwykły twaróg
  • Kwaśna śmietana
  • Zwykłe lody
  • Lody półtłuste
  • Tłuszcze, oleje i słodycze
  • Trudno się im oprzeć. Jednak łatwo się przejadać i przybierać na wadze, co utrudnia opanowanie cukrzycy.

 

 

Najlepszy wybór

 

Naturalne źródła tłuszczów roślinnych, takie jak orzechy, nasiona czy awokado (są one wysokokaloryczne, więc zachowaj małe porcje).

Pokarmy dające kwasy tłuszczowe omega-3, takie jak łosoś, tuńczyk czy makrela.

Oleje roślinne takie jak rzepakowy, grejpfrutowy czy oliwkowy.

 

Najgorsze wybory

 

  • Wszystko, co zawiera tłuszcze trans. To jest szkodliwe dla twojego serca. Sprawdź listę składników, aby zobaczyć, czy zawiera „częściowo uwodorniony” tłuszcz, nawet jeśli etykieta mówi, że zawiera 0 gramów kwasów tłuszczowych trans.
  • Duże porcje tłuszczów nasyconych, które pochodzą głównie z produktów zwierzęcych, ale znajdują się również w oleju kokosowym i palmowym. Zapytaj swojego lekarza, jaki powinien być Twój limit, zwłaszcza jeśli masz zarówno chorobę serca, jak i cukrzycę.
  • Rasy psów portugalskich 8 ras z Portugalii

 

Napoje Co jeść przy cukrzycy

 

Napoje Co jeść przy cukrzycy

 

Kiedy pijesz swój ulubiony napój, możesz otrzymać więcej kalorii, cukru, soli lub tłuszczu niż się spodziewałeś. Czytaj etykiety, aby wiedzieć, co znajduje się w jednej porcji.

 

Najlepszy wybór

 

  • Woda gazowana niearomatyzowana lub aromatyzowana
  • Niesłodzona herbata z plasterkiem cytryny lub bez
  • Lekkie piwo, niewielka ilość wina lub niearomatyczne napoje mieszane
  • Kawa, czarna lub z dodatkiem niskotłuszczowego mleka i substytutu cukru

 

Najgorsze wybory

 

  • Zwykłe lemoniady
  • Piwo zwykłe, napoje mieszane owocowe, wina deserowe
  • Herbata słodzona
  • Kawa z cukrem i śmietanką
  • Kawy aromatyzowane i napoje czekoladowe
  • Napoje energetyczne

Podobné články

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button